مجله IEEE Control Systems
۲۸ شهریور ۱۳۹۸
چگونه محققان داده‌های خود را ذخیره و استفاده می‌نمایند و به اشتراک می‌گذارند؟
۳ مهر ۱۳۹۸

چگونه چکیده عمومی (Lay Summary) بنویسیم؟

مقالات مجله‌های علمی، از آنچه در ذهن محققین است نوشته می‌شوند. بنابراین دنبال‌کردن محتوای آن‌ها همیشه برای مردمی که بیرون از فضای دانشگاهی هستند کار ساده‌ای نیست… یا حتی افرادی با همان رشته تحصیلی! این همان جایی است که خلاصه‌های غیر تخصصی که چکیده‌های عمومی هم به آن‌ها گفته می‌شود، نقش به‌سزایی ایفا می‌کنند. آ‌ن‌ها یک فایده دیگر نیز دارند؛ یک چکیده عمومی می‌تواند ابزار بسیار مفیدی برای توسعه کار شما باشد.

در این وبینار بررسی می‌کنیم که یک چکیده عمومی چیست و چرا به‌عنوان یک نویسنده، بهترین فضا برای توضیح نتیجه‌های نو خود قرار دادید. به‌علاوه ما نکات کاملی برای نوشتن چکیده عمومی از ساختار ایده‌آل گرفته تا طول مناسب آن و همچنین شیوه بیانی که یاستی به‌کار ببرید، پیشنهاد می‌دهیم. علاوه بر این بررسی می‌کنیم که با نوشته نهایی خود چه کاری می‌توانید بکنید؛ نه فقط برای کمک به این که کار شما بیشتر دیده شود، بلکه آینده تامین مالی آن هم تضمین شود.

در پایان این ویدیو شما مهارت‌های لازم برای نوشتن یک چکیده عمومی را خواهید داشت. همچنین متوجه می‌شوید که چطور می‌تواند شبکه ارتباطات و کسب و کار شما را بهبود بخشد.

ادامه مطلب را اینجا مشاهده نمایید.

مترجم: مهدی پدرام فر

دیدگاه ها بسته شده است

همکاری با ما