چگونه چکیده عمومی (Lay Summary) بنویسیم؟
۳۱ شهریور ۱۳۹۸
مجله IEEE Robotics & Automation
۶ مهر ۱۳۹۸

چگونه محققان داده‌های خود را ذخیره و استفاده می‌نمایند و به اشتراک می‌گذارند؟

به طور سنتی، داده‌های تحقیقاتی مرتبط با یک پروژه در فایل کامپیوتر یا نوت‌بوک باقی مانده‌اند که همه این اطلاعات در حال تغییراند. امروزه، روشن شده‌است که اگر می‌خواهیم تا یافته‌های علمی را مستحکم کنیم و به دیگر پژوهشگران اجازه دهیم تا بر کارهای موجود شکل دهند بایستی داده‌های تحقیقاتی حیاتی را به اشتراک بگذاریم.

با این حال، هنوز زیرساخت‌های فعلی برای ذخیره‌سازی طولانی مدت و به اشتراک‌گذاری داده‌ها محدود است و محققان، در هر موقعیت شغلی، اغلب نسبت به راه‌حل‌های ارائه‌شده ناآگاه هستند.

در این وبینار، هلنا کاسین (Helena Cousijn)، دکترای علوم اعصاب از دانشگاه آکسفورد و مدیر ارشد محصولات برای داده‌های تحقیقاتی در موسسه الزویر (Elsevier)، 9 معیار که داده‌های پژوهشی شما بایستی داشته باشند تا ذخیره، به اشتراک گذاشته و مورد اعتماد واقع شوند را بیان می‌کند. او همچنین در مورد ابتکارات مفیدی که می‌تواند به شما کمک کند تا به این اهداف برسید صحبت می‌کند؛ از مخازن داده گرفته تا قالب‌های جدید مجلات و انواع مقاله.

در آخر شما به درک واضح شیوه ارسال داده‌ها به همراه مقاله به مجله موردنظر خود و گام‌های دیگری که شما می‌توانید برای به اشتراک‌گذاشتن آن به‌طور گسترده‌تر انجام دهید، می‌رسید. همچنین شما در مورد ابزارهای موجود بصری‌سازی داده یاد خواهید گرفت تا داده‌هایتان را به فضای واقعی بیاورید.

ادامه مطلب را اینجا مشاهده نمایید.

مترجم: بهنام درزی

دیدگاه ها بسته شده است

همکاری با ما