آیا جهان آماده ایستگاه‌های نیروگاه هسته‌ای شناور است؟
۱۲ آبان ۱۳۹۸
هوای مایع می‌تواند انرژی تجدیدپذیر را ذخیره کند و تولید گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد
۱۸ آبان ۱۳۹۸

قایق‌های برقی می‌توانند باتری شناور برای ریزشبکه‌های جزیره‌ای باشند

در کشورهای توسعه‌یافته، چراغ­‌ها با ضربه به یک کلید روشن می­‌شوند و تلویزیون­‌ها با لمس یک دکمه بی‌سروصدا می­‌شوند (با توجه به اینکه شما هنوز یکی از آن‌­ها را دارید). اما در بیشتر جزایر دورافتاده اندونزی دسترسی به برق، ساده و راحت نیست.

به عنوان مثال، قبل از سال 2018، ژنراتورهای دیزلی فقط چهار ساعت در روز برق را برای ساکنان منطقه برو (Berau) کالیمانتان شرقی (East Kalimantan) تأمین می‌کردند. در ماه ژوئن، یک سازمان تحت حمایت دولت ریزشبکه­‌های هیبریدی جدید نصب کرد و به ساکنان این امکان را می‌داد که در تمام طول روز برق داشته باشند. این ریزشبکه­‌های هیبریدی از پنل‌های خورشیدی فتوولتائیک (PVs) برای جمع‌آوری انرژی و باتری‌های لیتیوم یونی برای ذخیره آن تشکیل شده بودند.

اما ممکن است راه دیگری برای تأمین نیرو در جزایر دورافتاده وجود داشته باشد، به ویژه پس از بلایای طبیعی: استفاده از قایق‌ها!

محققان  دانشگاه نیو ساوت ولز در سیدنی  استرالیا (University of New South Wales)، الگوریتمی را ایجاد کردند که به صورت تئوری می‌تواند قایق‌های برقی را به نیروگاه‌های تجدید­پذیر کوچک تبدیل کند. آن‌ها این الگوریتم را با یک ریزشبکه در آزمایشگاه خود آزمایش کردند، با استفاده از چهار باتری اسیدی 6 ولتی متصل در یک سری 24 ولتی برای قرار گرفتن دریک قایق.

آن‌ها در آزمایش خود دریافتند که این الگوریتم می‌تواند جریان‌های برق را به اندازه کافی قابل اطمینان مدیریت کند تا قایق‌های برقی بتوانند پشتیبانی حداکثر بار را از یک شبکه به طور مستقیم پس از یک سفر فراهم کنند.

ادامه مطلب را اینجا مشاهده نمایید.

مترجم: دانیال فرج زاده

دیدگاه ها بسته شده است

همکاری با ما