قایق‌های برقی می‌توانند باتری شناور برای ریزشبکه‌های جزیره‌ای باشند
۱۵ آبان ۱۳۹۸
10 دلیل برای استفاده از ORCID
۲۱ آبان ۱۳۹۸

هوای مایع می‌تواند انرژی تجدیدپذیر را ذخیره کند و تولید گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد

سرد نگه داشتن غذا تلاشی است که انرژی مصرف می‌کند. انبارهای غذای منجمد و کارخانه‌ها مقدار زیادی انرژی مصرف می‌کنند و انتظار می‌رود با گرم شدن آب‌ و هوا در حالی که درآمد جهانی و مصرف مواد غذایی افزایش می‌یابد، تقاضا برای سرمایش افزایش یابد. اکنون تیمی از محققان و شرکت‌های اروپایی در حال ایجاد یک سیستم ذخیره انرژی برودتی هستند که می‌تواند ضمن فراهم‌کردن راهی مناسب برای ذخیره انرژی بادی و خورشیدی، میزان انتشار کربن از بخش مواد غذایی را کاهش دهد.

پروژه CryoHub از برق اضافی انرژی بادی و خورشیدی برای منجمد کردن هوا به دمای برودتی استفاده می‌کند که در آنجا هوا مایع می‌شود و در طی این روند 700 برابر حجمش فشرده می‌شود. هوای مایع در مخازن عایق با فشار کم مشابه مواردی که برای نیتروژن مایع و گاز طبیعی استفاده می‌شود، ذخیره می‌شود.

هنگامی که شبکه به برق نیاز دارد، مایع زیر صفر درون تبخیرکننده پمپ می‌شود و مجدداً به گازی تبدیل می‌شود که می‌تواند توربین را برای تولید برق بچرخاند. با منبسط شدن آن، مایع گرمای هوای اطراف را می‌مکد. جودیت ایوانز (Judith Evans)، استاد مهندسی تهویه مطبوع و مهندسی یخچال و فریزر در دانشگاه South Bank لندن (London South Bank University) که در حال هماهنگی پروژه CryoHub است، می‌گوید: «بنابراین شما اساساً می‌توانید خنک‌کننده رایگان برای ذخیره‌سازی غذا را فراهم کنید».

ادامه مطلب را اینجا مشاهده نمایید.

مترجم: دانیال فرج زاده

دیدگاه ها بسته شده است

همکاری با ما