۶ اشتباه رایج در نوشتن مقاله
۱۵ دی ۱۳۹۸
پیشرفت 5G باعث ایجاد اختلالاتی در فرآیند آزمایش آن شده‎است
۲۱ دی ۱۳۹۸

آشنایی بیشتر با IEEE Access

مجله‎ای چندرشته‌ای با دسترسی آزاد[1]

مجله‌ی برنده‌ی جایزه‌ی چندرشته‌ای IEEE Access، یک بایگانی الکترونیکی است که به طور مداوم نتایج تحقیقات و یا توسعه‌ها را در تمامی زمینه‌های مورد علاقه یِ IEEE ارائه می‌دهد. با پشتیبانی هزینه‌های انتشار نویسنده، از ویژگی‌های آن قابلیت مرور سریع و دقیق و انتشار آن از نوع دسترسی آزاد برای تمام خوانندگان است.

محدوده‌ای که تمام زمینه‌های مورد علاقه ی IEEE را پوشش می‌دهد.

IEEE Access مقالات مورد علاقه خوانندگان را منتشر می‌کند. موضوع باید بدیع و نو باشد، از نظر فنی صحیح باشد و واضح و صریح بیان شده باشد. دامنه‌ی این ژورنال شامل تمامی زمینه‌های مورد علاقه IEEE با تاکید بر برنامه‌های کاربردی محور و میان رشته‌ای است. IEEE Access همچنین مقالات فنی قدیمی، مثل مرورها و بازبینی‌ها را می‌پذیرد اما، برنامه‌های آموزشی را نه.

  • کتاب‌شناسی
  • IEEE Access دارای ضریب تأثیر[2] 4/098 (در هر JCR 2018) ، یک امتیاز ویژه‌ی[3] 0/03955 و امتیاز تأثیر[4] مقاله‌ی 0/835 است.
  • گسترش شاخص استناد به علوم Carafate Analytics
  • گزارش استنادی مجله در نسخه‌ی علمی
  • محتوای به‌روز و رایج در نسخه‌ی مهندسی، محاسبات و تکنولوژی
  • نمایه سازی

IEEE Access بوسیله‌ی IET Inspec ،Ei Compendex ،Scopus ،EBSCOhost و Google Scholar نمایه‌سازی و همچنین IEEE Access در فهرست ژورنال‌های دسترسی آزاد، لیست شده‌است.

جزئی از لیست محبوب‌ترین دانلود‌ها

مقالات IEEE Access هر ماه در صدر لیست 10 دانلود محبوب قرار دارد با توجه به این محبوبیت و تعهد به حفظ استانداردهای بالای کیفیت بررسی IEEE، به یکی از مقاله‌های آن جایزه‌ی مقاله IEEE Donald G. Fink 2015 تعلق گرفته‌است.

عدم محدودیت در تعداد صفحات

هزینه‌ی پردازش مقاله‍‌ای ساده برای هر مقاله بدون در نظر‌گرفتن صفحات اضافی، 1750 دلار است. اعضای IEEE 5 درصد تخفیف و اعضای مجامع تخصصی IEEE 15 ‌درصد تخفیف دریافت می‌کنند. جزئیات تخفیف‌ها را می‌توانید در بخش سوالات متداول مشاهده کنید.

بازدید از بخش سوالات متداول

[1] Open Access (OA) یا دسترسی آزاد به دسترسی آزاد، نامحدود و رایگان به خروجی‌های تحقیقاتی، مانند کتاب‌ها و مقالات ژورنال اشاره دارد.

[2] ضریب تأثیر یا Impact Factor: در واقع میزان تأثیری است که یک مقاله بر مقالات بعدی می‌گذارد، به‌ اختصار به آن IF می‌گویند که میزان ارجاع‌دهی مقالات یک ژورنال را نشان می‌دهد. ضریب تأثیر نشان می‌دهد که به یک مقاله منتشرشده، چند بار رجوع شده است؛ و برآورد نسبی میزان عددی استنادها به تعداد مقالات چاپ‌شده در یک سال در یک ژورنال به‌خصوص را در نظر می‌گیرد.

[3] نشریات با توجه به میزان استناداتی که دریافت می‌کنند رتبه‌بندی می‌شوند و هر چه توسط نشریات با رتبه‌بندی بالاتر مورد استناد قرار بگیرند تأثیر بیشتری در وزن‌دهی و امتیاز Eigen factor آن‌ها دارد نسبت به زمانی که توسط نشریات با رتبه ضعیف‌تر مورد استناد قرار گیرند. به عنوان یک شاخص جهت اندازه‌گیری میزان نفوذ، آیگن‌فاکتور تأثیر کلی یک نشریه را به دست می‌دهد.

[4] شاخص آخر میزان اثرگذاری مقاله یا Article Influence Score است که توسط ISI نیز گزارش می‌‍گردد. این شاخص بیانگر میزان اثر متوسط مقالات یک مجله در دورهﯼ 5سالهﯼ اول پس از انتشار مجله است و با تقسیم Eigen factor Score بر تعداد مقالات مجله در طول دورهﯼ 5سالهﯼ مورد نظر بدست می‌آید. به یاد داشته باشید که میانگین Article Influence Score برای مقالات ISI برابر با 1.00 میباشد که شاخص بیشتر از آن برای مجله بیانگر اثرگذاری بیش از متوسط آن و شاخص کمتر از آن برای مجله بیانگر اثرگذاری زیر متوسط آن مجله است.

مترجم: الهه حاجی ملک

دیدگاه ها بسته شده است

همکاری با ما