“هر روز که می‌گذرد، بیماری بیشتر شیوع پیدا می‌کند” نکاتی آموزنده از فاجعه‌ای در بیمارستان ایتالیایی
۲۹ اسفند ۱۳۹۸
پیشگامان زیست‌فناوری، در حال ساخت کیت خانگی سنجش ابتلا به کرونا هستند
۴ فروردین ۱۳۹۹

مقابله با کرونا (کووید-19) عزمی ملی-مذهبی می‌طلبد

بیایید بار دیگر دست در دست هم دهیم به مهر …

هر رویداد ناخوشایندی در جوامع بشری سبب بروز مشکلات جسمی، روحی و صرف هزینه‌های مادی و معنوی می‌شود. بدیهی است که هر چه وسعت درگیری و شیوع رخداد بیشتر باشد، تاثیراتی وسیع‌تر و جدی‌‌تر در پی خواهد داشت. این روزها جهان و کشور عزیزمان با رخداد ناخوشایند شیوع ویروس و بیماری کووید-19 (کرونا) دست به گریبان است. این بیماری جهان‌شمول تا امروز درصد بالا و قابل توجهی از کشورهای جهان را نیز درگیر کرده است. مقابله و مبارزه با این پدیده که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، نیازمند عزمی ملی و مذهبی است. در طول تاریخ، جهان و کشور عزیزمان ایران، همواره در پستی‌‌‌ها و بلندی‌‌‌های روزگار، همت و تلاش داوطلبانه و صمیمانه آحاد مردم این مرز و بوم را شاهد بوده‌است. شایسته‌است تا همانند روزگاران گذشته که در جبهه‌‌های جنگ گوناگون دوشادوش یکدیگر به مبارزه و کمک به همنوعان خود برخاسته بودیم، این بار نیز با عزمی راسخ، هوشمندانه و خردمندانه در راستای کمک و کوشش هر چه بیشتر به‌منظور مقابله و مبارزه برای سرکوبی این بیماری و کمک و حمایت از هم‌نوعان خود به‌خصوص قشر آسیب‌‌پذیر و کم‌‌توان جامعه بکوشیم.

در این راستا، بخش ایران IEEE که همواره در راستای کار داوطلبانه و تلاش در تحقق شعار این مجموعه (پیش‌برد فناوری برای بشریت) کوشش می‌‌‌کند؛ در نظر دارد با کمک شما فرهیختگان و پژوهشگران حوزه علوم و مهندسی، از توان علمی و فنی خود بهره ببرد و تا حد امکان در جبهه کمک به مردم و مسئولین قدم بگذارد.

صمیمانه از شما فعالان حوزه علم و فناوری درخواست داریم تا ایده‌‌‌ها، نظرات و نکات حائز اهمیت خود در این مقوله را با ما به اشتراک گذارید تا با بهره‌‌‌گیری از علم و تخصص شما عزیزان و درنهایت خرد جمعی و با آماده‌سازی روال مشخص و هوشمندانه با کمک این بخش از جامعه علمی کشور، ایران و مردم عزیزمان را در این برهه حساس، یاری نماییم.

لطفا ایده‌‌‌های خود را در راستای مواردی همچون:

  • فرهنگ‌‌سازی و اطلاع‌‌‌رسانی،
  • آگاهی‌دهی برای استفاده صحیح از منابع اصلی بهداشت جهانی و وزارت بهداشت ایران،
  • کمک به بهبود اوضاع روانی و روحی افراد در قرنطینه و بیماران حاضر در مراکز درمانی،
  • آموزش افراد کم‌‌‌مهارت و کم‌‌‌توان،
  • کمک به بهبود اوضاع بهداشتی خانه‌‌‌ها، محیط‏های کار و مراکز درمانی،
  • کمک به استفاده مطلوب از زمان و بهره‌وری بیشتر برای افراد در خانه در طول دوران قرنطینه،
  • بالا بردن کیفیت آموزش علمی دانش‌آموزان و دانشجویان،
  • و هرگونه مورد حائز اهمیت و مرتبط دیگر با این حوزه و شرایط کنونی،

را با ذکر مشخصات کامل شخصی (نام و نام خانوادگی و کدملی) و راه ارتباطی خود (شماره تلفن همراه و پست الکترونیک) به پست الکترونیک کمیته فعالیت‌های دانشجویی بخش ایران IEEE به آدرس sac@ieee.org.ir ارسال نمایید.

فراخوان رویداد

دیدگاه ها بسته شده است

همکاری با ما