راه‌های مؤثر در کمک به پیشگیری از شیوع ویروس کرونا (کووید-19) در صورت ابتلا به آن
۷ فروردین ۱۳۹۹
وخامت اوضاع، پزشکان اسپانیایی را ناچار به گزینش‌ بیمارانی کرده‌است که از معالجه و درمان برخوردار می‌شوند
۱۳ فروردین ۱۳۹۹

چرا شاهد مواردی از ابتلای شدید به کووید-19 در بین جوانان هستیم؟

کووید-19، بیماری ناشی از ویروس‌کرونا، در افراد مسن بسیار کشنده‌تر عمل‌ کرده است اما موارد بسیاری از ابتلای شدید این بیماری در بین افراد جوان و سالمی که سابقه‌ی هیچ بیماری قبلی نداشتند، دیده شده‌است. براساس گزارش جدید مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها (CDC) حدود 40 درصد از از نخستین مبتلایان گزارش‌شده در ایالات‌ متحده که نیاز به بستری و مراقبت بیمارستانی داشتند بین 20 تا 54 سال سن داشته‌اند.

مشاهده‌ی موارد دیگری از افراد زیر 50 سال که با علائم جدی روبرو هستند و جوانانی به‌شدت بیماری که با مرگ دست‌وپنجه نرم می‌کنند این سوال را بوجود می‌آورد که آیا جوانان به ظاهر سالم باید بیشتر نگران باشند؟

صرفاً به‌دلیل آسیب‌پذیری بیشتر افراد مسن در مقابل بیماری‌های شدید و اختصاص‌یافتن درصد بالایی از آمار مرگ‌ومیر به آن‌ها، نمی‌توان در مورد مصونیت جوانان با قطعیت اظهار نظر کرد. شواهد ناشی از مبتلایان جوان و حتی فوت آن‌ها به ما نشان می‌دهد تمام افراد در همه‌ی گروه‌‎های سنی، اعم از پیر یا جوان و فارغ از داشتن یا نداشتن سابقه‌ی بیماری در خطر هستند و باید آگاه و محتاط باشند.

اما به طور کلی با بررسی موارد مبتلا در ایالات متحده و سایر کشورها مشاهده شده‌است که 80 درصد از مرگ و میرها در افراد بالای 65 سال رخ می‌دهد.

ادامه مطلب را اینجا مشاهده نمایید.

مترجم: الهه حاجی ملک

دیدگاه ها بسته شده است

همکاری با ما