نحوه یادگیری آنلاین، استراتژی‌های اساسی که باید برای یادگیری موفق آنلاین، بدانید.
۱۶ فروردین ۱۳۹۹
مهندسان ایرانی ونتیلاتور متن‌باز بومی طراحی نموند
۲۵ فروردین ۱۳۹۹

اقدامات حفاظتی اساسی در برابر ویروس کرونای جدید

از آخرین اطلاعات درباره‌ی شیوع COVID-19  موجود در سایت WHO و همچنین سایت ملی و محلی خود آگاه باشید.

بیشتر مبتلایان به این ویروس بصورت خفیف بیمار شده و بهبود می‌یابند اما برای بعضی دیگر این بیماری شدیدتر عمل می‌کند.

با انجام موارد زیر از سلامتی خود و دیگران مراقبت کنید:

  1. پاکیزگی دست‌ها: دست‌هایتان را با دستمال حاوی الکل یا با آب و صابون مرتباً تمیز کنید و بشویید. این کار باعث از بین رفتن ویروس‌های روی دستتان می‌شود.
  2. حفظ فاصله‌ی اجتماعی: حداقل 1 متر فاصله بین خود و شخصی که سرفه یا عطسه می‌کند، حفظ کنید. چون شخصی که علایم تنفسی مانند سرفه با عطسه داشته باشد، قطرات مایع کوچکی را از راه بینی یا دهان خود در هوا پخش می‌کند که ممکن است حاوی ویروس باشند و اگر خیلی نزدیک بایستید با تنفس آن‌ها به این ویروس مبتلا  می‌شوید.
  3. پرهیز از لمس چشم، بینی و دهان: چون دست‌ها سطوح را لمس می‌کنند و ممکن است آلوده باشند، برخوردشان با چشم‌ها، بینی یا دهان منجر به ورود ویروس به بدن و در نتیجه مبتلا‌ شدن شما، می‌شود.
  4. تمرین بهداشت تنفسی:  هنگام عطسه و سرفه با آرنج یا دستمال کاغذی دهان و بینی خود را بپوشانید و سپس بلافاصله لباستان را تعویض کنید و دستمال کاغذی را دور بیندازید، همچنین از انجام این اعمال توسط اطرافیانتان نیز اطمینان حاصل کنید.
  5. در صورتی که فقط احساس بیماری و ناخوشی کردید در خانه بمانید ولی اگر دچار تب یا سرفه و مشکل تنفسی شدید سریعاً تحت مراقبت‌های پزشکی قرار بگیرید. همچنین حتماً از قبل تماس بگیرید تا تجهیزات و امکانات بهداشتی لازم، سریع‌تر در اختیارتان قرار گیرد.
  6. توصیه‌ها و دستورالعمل‌های مقامات بهداشتی ملی و محلی خود را دنبال کنید، چون آن‌ها از بیشترین و به‌روزترین اطلاعات در مورد وضعیت شیوع در منطقه‌ی شما، برخوردارند.

ادامه مطلب را اینجا مشاهده نمایید.

مترجم: الهه حاجی ملک

دیدگاه ها بسته شده است

همکاری با ما