با ترکیب دادههای تصویربرداری عصبی و فناوری یادگیری ماشین، محققان دریافتند که کودکانی با اتصالات مناسب مراکز مغزی، یا مشکلات شناختی بسیار خاصی همانند مهارت گوش دادن ضعیف دارند و یا اصلا هیچ مشکل شناختی ندارند. این در حالی است که کودکانی با مراکز اتصالی ضعیف، مشکلات شناختی گسترده و شدید دارند.
محققان دانشگاه کمبریج میگویند، مشکلات یادگیری مختلف با مناطق خاص مغز مطابقت ندارد. در عوض، ارتباط ضعیف بین «مراکز» در مغز، بسیار قویتر با مشکلات کودکان مرتبط است.
بین 14 تا 30 درصد از کودکان و نوجوانان در سراسر جهان مشکلات یادگیری به اندازه کافی شدید دارند که نیاز به پشتیبانی اضافی دارند. این مشکلات اغلب با مشکلات شناختی و یا رفتاری همراه است. در برخی موارد، کودکانی که در مدرسه در حال تقلا و کشمکش هستند؛ تشخیص رسمی یک ناتوانی یا مشکل یادگیری خاص را دریافت میکنند؛ مانند اختلال یادگیری، محاسبهپریشی یا اختلال رشد زبان یا یک اختلال رشد مانند کمبود توجه (Attention Deficit)، بیش فعالی (Hyperactivity Disorder)، کنشپریشی (Dyspraxia) یا اختلال طیف اوتیسم (Autism Spectrum Disorder).
ادامه مطلب را اینجا مشاهده نمایید.
مترجم: مرضیه سادات اسماعیلی