هوش مصنوعی برای مغزهای بسیار جوان
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
EEG (Electroencephalogram) چیست؟
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

پورشه ادعا می‌کند که سرعت شارژ سریع تسلا را دو برابر می‌کند

در بزرگراه A13 آلمان، یک مادر برای استراحت کردن توقف می­‌کند (نیش ترمزی می­‌زند)، دو نوجوان بی‌­قرار او در پشت SUV برقی خانوادگی هستند. او به سمت ردیف 24 با ابعادی به اندازه یخچال، که قبل از این به یک وسیله نقلیه وصل شده‌است، می رود و در جلوی یک جایگاه خالی که از قبل رزرو کرده است پارک می­‌کند. با جدا کردن کابل، دوشاخه انتهای آن (برق) را به درگاهی در قسمت سمت چپ عقب خودرو ، پشت یک فلپ که شبیه به درب سوخت خودروهای فعلی است، وارد می­‌کند. او و نوجوانانش به مدت 15 دقیقه برای شارژ مجدد ماشین به سمت حمام و استفاده از یک کافه گرم می­‌روند.

در راه، آن­‌ها به جایگاه سوخت فسیلی در سفر نگاه می­‌کنند. آن‌جا شبیه یک خیابان پرجمعیت کوچک است، با لکه‌­های روغن (نفت) روی آسفالت، بوی سوختن بنزین در هوا و رانندگانی که در وسایل نقلیه خود منتظر هستند، دستگیره­‌های کثیف نازل سوخت را فشار می­‌دهند. در شارژ سریع که او استفاده می‌­کند، دیگر نیازی به مداخله انسانی به جز متصل کردن نیست. SUV او کیوسک شارژ را شناسایی می­‌کند، به شبکه شارژ او پرداخت را انجام می‌­دهد و در این‌جا جریان (حرکت) شدیدی از الکترون­‌ها آغاز می­‌شود. هزینه شارژ مجدد به مبلغی که شبکه شارژ، ماهانه از حساب پرداخت وی کسر می­‌کند، اضافه می­‌شود.

شارژ 15 دقیقه­‌ای به SUV برد 375 کیلومتر (235 مایل) می­‌دهد. اگر آن روز کاملا سرد نباشد، چند کیلومتر هم بیشتر خواهد رفت.

ادامه مطلب را اینجا مشاهده نمایید.

مترجم: دانیال فرج زاده

دیدگاه ها بسته شده است

همکاری با ما