پادکست 2: مصاحبه کمیته زنان در مهندسی بخش ایران IEEE با دکتر فریبا بهرامی
۱۲ تیر ۱۳۹۹
پادکست 3: معرفی مسابقه برنامه‌نویسی IEEEXtreme
۲۱ مرداد ۱۳۹۹

ربات‌های سفارشی Robotics PAL می‌توانند کارگران بعدی در کارخانه‌ها باشند

دانشمندان در سراسر جهان به سختی تلاش می‌کنند تا فناوری‌های جدیدی را برای حمایت از کارگران خط مقدم در طی بیماری همه گیر کرونا توسعه دهند. برخی محققان برای کاهش نیاز به کارمندان برای انجام وظایف با ریسک بالا، جایگزین‌کردن ربات‌ها را پیشنهاد کردند. یکی از این پژوهشگران عضو IEEE فرانسیس فرو (Francesco Ferro)، مدیرعامل PAL Robotics است. PAL رباتیک در حال بررسی راه‌هایی برای استفاده از مدل‌های موجود خود و یا ساخت ربات‌های جدید برای کمک به مبارزه با همه‌گیری کرونا است.
رباتیک PAL در حال حاضر با 7 سازمان دیگر از جمله دانشکده مدیریت امنیت ملی و دانشگاه تورنتو به‌عنوان بخشی از پروژه SPRING همکاری کرده است. با همه‌گیری ویروس کرونا، شرکای این پروژه توافق کردند که تمرکز خود را در مبارزه علیه این ویروس گسترش دهند.
ربات ARI یک ربات متحرک و اجتماعی است که می‌تواند با مردم تعامل داشته و از آن‌ها در مورد علائم بیماری سوال کند. و می‌تواند جایگزین کارکنانی باشد که باید با بیماران تماس نزدیک داشته باشند. فرو می‌گوید اصلاحات اضافی برای ربات ARI به آن امکان برقراری ارتباط با سکوهای بهداشتی الکترونیک و داده‌های پزشکی بیماران را می‌دهد. این ربات می‌تواند مجهز به دوربین مادون قرمز حرارتی برای اندازه‌گیری دمای بدن یک فرد باشد.
فرو می‌گوید هدف این است که ربات بتواند در موارد مختلف از جمله استقبال از تازه واردان به اتاق انتظار، ارائه اطلاعات در مورد دستور کار مشاوره و ارائه سرگرمی کاربرد داشته باشد.
ARI به‌علت اجتماعی بودن ربات و ویژگی‌های تشخیص صدا، یادگیری عمیق و توانایی خواندن احساسات قادر خواهد بود تجربه شخصی به بیماران بدهد.
PAL به دنبال بررسی راه‌هایی برای اصلاح مدل ربات سیار خود است تا بتواند مسئولیت انبار و انتقال غذا و دارو در بیمارستان‌ها را برعهده گیرد.
این شرکت همچنین در نظر دارد یک چراغ ماوراء بنفش را برای ازبین‌بردن ویروس‌ها و باکتری‌ها در نظر بگیرد. این مدل می‌تواند به اتاق‌های خالی بیمارستان فرستاده شود تا سطوح را از هر میکروبی خالی پاک کند.
استفاده از این ربات‌ها با کمک انسان‌های داوطلب و در مکان‌های آزمایشی از جمله بیمارستان بروکا (Broca Hospital) در پاریس انجام خواهد شد.

ادامه مطلب را اینجا مشاهده نمایید.

مترجم: الهه حاجی ملک

دیدگاه ها بسته شده است

همکاری با ما