راهنمای ارسال خبر به مجله پرتو

خبرهای شاخه‌های دانشجویی می‌توانند در مورد کلیه‌ی فعالیت‌های شاخه از جمله موضوعاتی که در زیر مطرح شده‌است، تهیه شوند (برای هر موضوع چند مثال نوشته شده‌است). لازم به توضیح است که در مورد تمامی موضوعات ذکرشده، عنوان خبر، توضیح کلی درباره وقایع مهم رویداد، عکس‌های رویداد، زمان برگزاری و تعداد افراد شرکت‌کننده در اخبار درج می‌شوند و نام نویسنده/نویسندگان خبر در انتهای آن قرار خواهد گرفت.

چند نکته

  1. هر خبر بین 500 تا 800 کلمه باشد.
  2. عنوان عکس‌های ارسالی به‌همراه هر خبر، هم‌نام رویداد متناظر باشند و با شماره‌گذاری تفکیک شوند. به‌طور مثال برای رویدادی با عنوان «کارگاه مقاله‌نویسی» عکس‌ها بدین صورت نام‌گذاری شوند: کارگاه_مقاله‌نویسی_1، کارگاه_مقاله‏‎نویسی_2 و ...
  3. کلیه‌ی خبرها در قالب فایل Word ارسال و موارد فوق در آن قید شوند. همچنین، نوع قلم هنگام نوشتن B Nazanin، اندازه آن 13 و در حالت Justify تراز شده باشد. تقاضا می‌شود به‏‎هنگام نگارش خبرها، نیم‌فاصله (Ctrl + Shift + 4, or 3, or 2) را رعایت فرمایید. همچنین برای کلمه‌ها یا عبارت‌های انگلیسی نوع قلم Times New Roman و اندازه آن 12 باشد. ضمناً، خواهشمند است برای هر خبر فایل مجزایی ایجاد نمایید.
  4. برای کاهش حجم عکس توصیه می‌شود از سرویس‌های برخط یا نرم‌افزارهای کاهش حجم استفاده نمایید. همچنین می‌توانید عکس را در تلگرام بارگذاری و مجدداً ذخیره کنید تا بدون کاهش کیفیت محسوس، حجم عکس کاهش یابد.

موضوعات

  1. کنفرانس، سمینار علمی و آموزشی و گردهمایی: برگزاری همایش IEEE Day، سخنرانی علمی و گردهمایی‌های درون شاخه‌ای، بین شاخه‌ای و انجمنی، منطقه‌ای و کشوری ...
  2. مسابقات: برگزاری مسابقه IEEEXtreme ،IEEEmadC، مسابقات درون دانشگاهی و ...
  3. همکاری‌ها و مشارکت‌ها: همکاری با انجمن‌های علمی یا نهادهای دیگر، مشارکت در طرح‌های آموزشی، پژوهشی و ...
  4. افتخارات: رشد تعداد اعضا، شاخه قابل تقدیر، شاخه برتر، کسب مقام در مسابقات و ...
  5. خدمات و سایر فعالیت‌ها: ایجاد نشریه، کمک به محیط زیست و ...

شاخه‌های دانشجویی می‌توانند کلیه اخبار خود را در قالب یک فایل فشرده‌شده با پسوند zip به پست الکترونیک blog@ieee.org.ir ارسال نمایند. همچنین، ایمیل ارسالی همزمان به مشاور هم ارسال شود (در بخش Cc، ایمیل مشاور اضافه شود). تقاضا می‌شود نام شاخه دانشجویی به همراه تاریخ ارسال مجموعه اخبار در عنوان پست الکترونیک ذکر شود. موارد دریافتی بدون قالب ذکر شده بررسی نخواهند شد.

یک نمونه عنوان پست الکترونیک برای ارسال اخبار شاخه دانشجویی:

  • Alzahra Unviersity_980801
  • University of Tehran_980801

در صورت بروز هرگونه سوالی، با ایمیل blog@ieee.org.ir مکاتبه فرمایید.

نمونه‌ای از خبر مورد قبول مربوط به شاخه دانشجویی دانشگاه الزهرا (س) در پیوند زیر قرار داده شده‌است. لطفاً قبل از تهیه خبر، این گزارش را مطالعه فرمائید.

همکاری با ما