1- وجود عدم تطابق بین بخشهای مختلف رزومه با واقعیت (در عناوین شغلی، تاریخها و …)
2- طولانیشدن بیش از حد؛ به یک یا دو صفحه اکتفا کنید.
3- وجود عدم تمرکز؛ روی آنچه شما را از دیگران متمایز میکند، متمرکز شوید.
4- استفاده بیش از حد از کلمات شعاری (Buzzwords)
5- عدم نمایش یک روند شغلی موفق: دستاوردها و تواناییهای خود را در طول زمان، در راستای اهداف شغلی خود لیست کنید.
6- عدم ساخت یک برند تخصصی: از خود یک برند شخصی بسازید و نشان دهید چطور در آن سازمان ارزش و اعتبار ایجاد میکنید.
7- عدم توجه به ساختار (املا، دستور زبان و نگارش)
8- خود را ارزان فروختن: در خلاصهای که بالای رزومه مینویسید، مهارتها، استعدادها و دستاوردهای مهم خود را ذکر کنید.
ادامه مطلب را اینجا مشاهده نمایید.
مترجم: حسین شیروانی